
Vážení žáci, rodiče a pedagogové,
jmenuji se Iveta Vrbová a jako školní psycholog nabízím od 1.12.2016 konzultační a
poradenské služby všem žákům, rodičům a pedagogům ze ZŠ Komenského v
Čelákovicích, zejména v oblastech výchovného působení, vzdělávacího procesu a
osobnostního rozvoje žáků.
Tyto služby lze například využít v případě, když:
- má žák potíže s pozorností, se způsobem učení, s chováním nebo
v případech, že jej něco trápí a chtěl by si o tom popovídat – může jít třeba o
vztahy ve třídě se spolužáky, různé obavy ze zkoušení atd. - rodiče či pedagogičtí pracovníci chtějí poradit v oblasti výukových,
výchovných, vztahových či osobních potíží nebo mají zájem o konzultaci
ohledně volby povolání a dalšího profesního zaměření svých dětí atd.
Ve škole jsem v úterý a v pátek, 1. patro, chodba D, pracovna č. 144.PRACOVNÍ DOBA:
ÚTERÝ 07:30 – 08:00 (konz. hodiny)
08:00 – 13:00 (individuální či skupinová práce se žáky)
13:00 – 15:00 (konz. hodiny)
PÁTEK 07:30 – 08:00 (konz. hodiny)
08:00 – 13:00 (individuální či skupinová práce se žáky)
13:00 – 15:00 (konz. hodiny)
Na konzultace je vhodné objednat se předem. Další konzultace jsou možné dle
telefonické domluvy na tel. č.: 326998215, případně na e-mailu:
psycholog@zscelákovice.cz
Činnosti školního psychologa:
- spolupráce s učiteli při zápisu do 1. ročníku, při vyhledávání žáků se
speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných - spolupráce s třídním učitelem při třídnických hodinách
- poskytnutí úvodní poradenské konzultace dítěti, které jej samo vyhledá
- poskytnutí krizové intervence dítěti, které se octne v psychicky mimořádně
náročné situaci - vytváření podmínek k maximálnímu využití potenciálu dítěte
- provádění opatření k posílení pozitivní atmosféry ve třídě a ve škole
- provádění anonymních anketních šetření a průzkumů ve škole (vztah žáků
k vyučovacím předmětům, výskyt sociálně patologických jevů apod.) a
konzultace zjištěných údajů s vedením školy, výchovným poradcem, školním
metodikem prevence, třídním učitelem, při důsledném zachovávání
anonymity jednotlivých žáků, kteří se šetření a průzkumů účastnili - podávání informací zákonným zástupcům na třídních schůzkách, či
prostřednictvím mimořádného písemného sdělení o výsledcích anonymních
anketních šetření a průzkumech
V případě potřeby individuální a dlouhodobé práce s dítětem (více než
jednou), je nutný individuální souhlas zákonného zástupce. O této situaci bude
zákonný zástupce včas předem informován a požádán o udělení individuálního
souhlasu. Formulář obsahuje přesnou informaci o činnosti (činnostech), kterou
bude psycholog s dítětem (dětmi) vykonávat, jako např.:
- diagnostika třídních kolektivů a psychokorektivní činnost s třídními kolektivy
- zařazení dítěte do skupiny osobnostního rozvoje, do psychoterapeutické nebo
do reedukační skupiny - účast dítěte na výjezdových aktivitách s psychologickou či
psychodiagnostickou náplní - kariérní poradenství
- individuální psychologické nebo speciálně pedagogické vyšetření dítěte
- zařazení dítěte do dlouhodobé péče školního psychologa
- další individuální aktivity s dítětem.
Výhodou práce školního psychologa je, že působí přímo na škole, zná tedy prostředí
dané školy a jeho služby jsou dosažitelné pro všechny zúčastněné, což mu umožňuje
též podporovat celkové pozitivní klima na škole.
Školní psycholog je nezávislý pracovník školy, je vázán mlčenlivostí a řídí se etickým
kodexem. Se všemi citlivými údaji zachází v souladu se zákonem č.101/2000 Sb. o
ochraně osobních údajů ve znění pozdějších předpisů.
Obsah všech konzultací je důvěrný, výstupy směrem ke škole a dalším
institucím jsou podávány jen se souhlasem zákonného zástupce, výjimku tvoří
případy podléhající oznamovací povinnosti školního psychologa.